Щоб організація навчання учнів, їх позакласної, позашкільної роботи була педагогічно правильною, потрібен певний режим, чіткий внутрішній розпорядок.
Шкільний режим будується на науковій основі і має відповідати навчально-виховним завданням школи, рівню розвитку і віковим особливостям учнів, сприяти їх успішному навчанню і праці, формуванню фізичних і духовних здібностей.
Основні положення, що стосуються організації роботи школи, її внутрішнього розпорядку, встановлено відповідними постановами.
Тривалість навчального дня в 1-3 класах не повинна перевищувати чотирьох годин, у 4 класах – 4 дні на тиждень по чотири години і 2 дні по п’ять годин; для старших класів – по п’ять годин на день. Тривалість уроку – 45 хв, з перервою після першого, третього, четвертого і п’ятого уроків – 10 хв і другого уроку – 30 хв. В окремих випадках замість однієї великої допускаються дві перерви (після другого і третього уроків) по 20 хв кожна.
Позакласні і позашкільні масові виховні заходи, гурткові заняття проводяться з урахуванням бюджету часу учнів, правильного чергування їх праці і відпочинку.
У школі повинен панувати строго встановлений і обов’язковий для всіх внутрішній розпорядок. Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників визначають права і обов’язки адміністрації школи, вчителів і інших працівників.
Поведінка учнів, їх права і обов’язки визначаються “Правилами для учнів”.
Виходячи з нормативних документів і враховуючи конкретні умови, школа розробляє чіткий розпорядок своєї роботи, регламентує її. Правилами внутрішнього розпорядку школи встановлюють час приходу учнів до школи і на ранкову гімнастику до занять, час для дзвоника перед початком, після закінчення уроків і на кожну перерву; час для позакласних занять; порядок чергування по школі, чергові пости і обов’язки чергових; порядок самообслуговування, час роботи бібліотеки, канцелярії, їдальні; користування фізкультурним залом, спортивним майданчиком, кабінетами, лабораторіями, навчальними майстернями; регламент проведення учнівських ранків, вечорів, зборів і т. д.
На кожний день по школі призначається відповідальний черговий учитель і черговий клас. У деяких школах черговий клас виконує свої обов’язки протягом тижня.
Директор і завуч систематично контролюють додержання правил внутрішнього розпорядку в школі.
При розробці правил внутрішнього розпорядку керівники школи, профспілкова організація дбають про раціональне використання часу вчителів, не допускають завантаження їх зайвою технічною роботою.
Коментарi